פורת שירותי רפואה

סוגי הטיפול בהם אנו מתמחים

ייעוץ תרופתי לטיפול בכאב

כדאי וחשוב לדעת מתי ליטול טיפול תרופתי, איזו תרופה ובאיזה מינון תתאים למצב בו אתם נמצאים.    טיפול בתרופות נוגדות כאב  כולל שימוש בסוגי תרופות בעלי מנגנונים שונים- אקמול, אופטלגין,  נוגדי דלקת לא סטרואידלים (Nsaid) דוגמת איבופרופן, ארקוקסיה, ואופיאטים דוגמת אוקסיקונטין. 

המומחים שלנו יכוונו אתכם לטיפול המתאים ביותר לאחר אבחון יסודי של גורמי הכאב והרקע הרפואי שלכם,  במקרים מסוימים כתחליף לטיפול התרופתי או בנוסף לו תופנו לטיפולי רפואה משלימה אשר על סמך ניסיוננו הרב יעזרו לכם בסבירות גבוהה.  

דיקור מערבי יבש

החדרת מחטי דיקור סיני  ל”נקודות הדק”  בהן חלק מסיבי השריר מכווצים ואינם מתארכים ומשתחררים כמו יתר סיבי השריר, נקודות אלה יוצרות כאב מקומי ולעיתים כאב המקרין לסביבה הקרובה, החדרת המחטים לזמן קצר מתבצעת על מנת לשחרר את נקודות ההדק הללו ולהקל על הכאב שגורמות, לעיתים מלווה הפעולה בהזרקת חומר אלחוש מקומי – לידוקאין. אין קשר בין דיקור יבש שמבוסס על עקרונות האנטומיה ה”מערבית-קונבנציונלית” ובין הדיקור הסיני למעט העובדה כי הרפואה המערבית אימצה לצורך פעולה זו את מחטי הדיקור הסיני מאחר והן פחות טראומטיות לרקמה.

PRP

שיטת ריפוי ביולוגית טבעית המסייעת לגוף להילחם בתהליך הדלקתי באמצעות שימוש בפלזמה מועשרת בטסיות.  במהלך הטיפול נלקחת כמות קטנה של דם מהמטופל/ת אשר מועברת באופן מיידי למכשיר צנטריפוגה שגורם לחלוקת הדם לשכבות שונות הנבדלות זו מו בתכונותיהן. אחת השכבות, העשירה במיוחד בחומרים אותם מייצר הגוף לעידוד גדילה וריפוי, נשאבת ומוזרקת למקום המיועד אצל המטופל/ת ובכך מואץ קצב הריפוי של הרקמה הפגועה.

 

הזרקה תחת שיקוף

מתבצעת על ידי הדמיית איזור הכאב באמצעות מכשיר שיקוף רנטגן ומיקום מדויק של המחט כאשר לא ניתן לכוונה באמצעות אולטרסאונד, מצב זה שכיח כשמיקום ההזרקה עמוק או נמצא סמוך לעצם (עמוד שדרה, מפרק גדול) אשר גלי האולטרסאונד אינם חודרים. או במצבים בהם נדרשת הזרקה מדוייקת סמוך לעמוד השידרה מבלי לפגוע בחוט השידרה או בעצבים וכלי דם סמוכים. לדוגמה זריקה אפידורלית מתבצעת תחת שיקוף כשקצה המחט ממוקם בחלל האפידורלי המקיף את תעלת העצבים של חוט השדרה, המחט ממוקמת תחת שיקוף, תחילה מוזרק דרך המחט חומר ניגוד ביולוגי ולא מזיק המאפשר למקם את קצה המחט בדיוק רב ורק לאחר שהרופא מוודא כי המחט ממוקמת באופן מדוייק יוזרקו דרכה את חומרי הטיפול – השפעת חומר האילחוש מורגש באופן מיידי, ואילו פעילות הסטרואידים מתחילה כעבור מספר ימים. ההפחתה בכאבים נמשכת מספר חודשים ובמידה ואילו חוזרים ניתן לבצע הזרקה חוזרת.

בדיקות אולטרסאונד
הזרקה תחת הנחיית אולטרסאונד

מתבצעת על ידי הדמיית איזור הכאב באולטרסאונד, זיהוי ברור של מיקום הרקמה הפגועה והחדרת מחט ההזרקה המודגמת במסך באופן מדויק ומבוקר לאתר היעד הרצוי (מפרקי הגוף השונים, שרירים, עצבים) תוך הימנעות מגרימת נזק לאיברים סמוכים. הפעולה מתבצעת ללא קרינה למטופל ולצוות, שיטה זו הוכחה במחקרים רבים כמדויקת לאין שיעור ביכולתה להביא את התרופה לאתר המיועד ולגרום להפחתה משמעותית בכאבים.

 

 

 

 

טיפול בכאב בגלי רדיו

הטיפול בגלי רדיו מתבצע בחדר שיקוף,  הפעולה מתבצעת בשכיבה על הבטן עם חיטוי והרדמה מקומית של האזור.  מיקום המחט מתבצע תחת שיקוף רנטגן, מחולל  יוצר זרם בתדר של גלי רדיו גורם לחימום מקומי בקצה המחט ולצריבה של  העצב אשר אחראי על הולכת תחושת הכאב, מה שמביא לשיכוך הכאב לטווח זמן ממושך. הפעולה אורכת כ- 45 דקות בסה”כ. קיימות שתי אפשרויות לביצוע טכניקה זו כתלות בסוג העצב בו מתכונים לטפל. הראשונה, בקרבת עצבים המוליכים כאב בלבד. במקרה כזה קצה המחט מחומם ל 80 מעלות למשך דקה אחת ובכך מתבצעת צריבה של העצב ופגיעה בתפקודו לתקופה של שנה-שנתיים עד לצמיחתו המחודשת. השנייה, על ידי חימום קצה המחט ל 40 מעלות כך שנפגעים רק העצבים המוליכים כאב ללא פגיעה בעצבים המוליכים תחושה או תנועה. דבר זה מתאפשר הודות להבדלים האנטומיים במבנה העצבים והוא שימושי בקרבת שורשי עצבים בעמוד השדרה ובעצבים פריפריים נוספים.

מרפאה לשיכוך כאב בשרון: ייעוצים, מגוון טיפולים, זריקות לשיכוך כאב

כאבים פוגעים בתפקוד, גורמים להפרעות שינה, עצבנות  ואיבוד יכולת הריכוז בדברים אחרים פרט לכאב עצמו, כאשר זה אינו חולף וישנה הגבלה משמעותית בתפקוד היומיומי מומלץ לפנות למרפאתנו על מנת להיבדק, טיפול מותאם ומדוייק יביא להפחתה משמעותית בכאבים ולהחזרת התפקוד היומיומי לנורמה. במצבים של בלט או פריצת דיסק בכוחה של הזרקה אפידורלית תחת שיקוף לחסוך בניתוח פעמים רבות ולשנות את חיי המטופל מקצה לקצה.

סוגי הכאב בהם אנו מטפלים

כאבי מפרקים

הסיבות השכיחות הן דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית (ראומטית), שגדון (גאוט) ופציעות ספורט.

כאבי גב

כאבי גב נפוצים מאוד ונובעים בעיקר משינויים מבניים בעמוד השדרה, בלט או פריצת דיסק, הפרעות במפרקי החוליות (מפרקי הפאסט) ופגיעה בשרירי הגב. חלקם הגדול ניתן לטיפול ולשיפור באורך החיים לאין שיעור.

כאבים באוכלוסיית הגיל השלישי

נובעים משינויים ניווניים שעובר הגוף בגיל זה וגורמים לפגיעה באיכות החיים היומיומית ולירידה תפקודית.